דף הבית כתוב לנו rss
אודותנוהעירייהחינוך ונוערקהילה ותעסוקהשירות לתושבתרבות ותיירותרשות החנייהמרכז צעירים, תעסוקה וקהילה
כתוב לנו
שירותים בקליק
חוק חופש המידע
טלפונים וקבלת קהל
תשלומים
שירותים מקוונים
תיק תושב
פניות ותלונות הציבור
טפסים
מכרזים
דרושים
רישום למוסדות חינוך
Skip Navigation Linksדף הבית»אודותנו»תחבורה
הועדה המקומית
רישום לחינוך
דוחות לתושב
בחירות 2013
הטור השבועי של אלי עובד
שכונת יובלים
מוקד 106
שירותי חירום
תשלומים
ישיבות מועצת העיר
מזג האויר
אלבום תמונת
הבריכה האולימפית
youtube  facebook
<>
אבגדהוש
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789

תחבורה 

העיר קריית שמונה שוכנת בצפון עמק החולה משני צידי עורק התחבורה הראשי העובר מדרום הארץ באילת עד לנקודה הצפונית ביותר מטולה: זה כביש 90.
גם בימים אלה ממשיכים עבודות שדרוג הכביש. בקטעים שונים, שלאורך אצבע הגליל, מבצעת מע"צ הרחבה של הכביש לדו-מסלולי כולל הסדרה ורימזור הצמתים שלאורכו.
במקומות קריטיים הוקמו מחלפים כמו במפגש עם הכביש החדש לצפת.
בתחומי העיר הסתיימו רוב העבודות להרחבת הכביש לדו-מסלולי, הסדרת ורימזור הצמתים וסלילת כבישי שרות.

כבישים בין עירוניים נוספים המגיעים לעיר הינם:

  • כביש 99 שמגיע מכיוון החרמון ומחבר את ישובי צפון אצבע הגליל וצפון רמת הגולן עם העיר.
  • כביש 9779 (רח' הירדן) המגיע ממזרח מכיוון ישובי עמק החולה.

שני הכבישים הם חד מסלוליים. כביש 99 עובר בימים אלו שדרוג במבנה הגאומטרי שלו וכן הוא מתוכנן לקבל הרחבה לדו-מסלולי בתחום העיר, כולל הסדרת הצמתים והנגישות שלאורכו.
כביש 9779 בחלקו העירוני נקרא רחוב הירדן הוא עובר ליד קריית החינוך העירונית. לאורכו קיימים מספר מוסדות חינוך גדולים המרכזים ביחד כמות גדולה מאוד של תלמידים ומורים.
עקב כך, החליטה בזמנו העירייה ביחד עם מע"צ ומשרד התחבורה לשדרג את רח' הנרייטה סאלד שמקצר את הדרך מהכניסה המזרחית לעיר לכיוון כביש 90 ועובר בשטח שבין צפון אזור התעשייה לבין אזור המגורים.

היררכיה של מערכת הדרכים:

ההיררכיה של מערכת עירונית מטרתה להפריד בין סוגי הדרכים השונות, במטרה לקבוע כל סוג דרך ולהתאימו לתפקידו במערכת.
ברור שכביש 90 – שד' תל חי, הינו העורק הראשי של העיר והוא עובר לכל אורך העיר מצפון לדרום.
על פי תפקידו בעיר הוא הרחוב הראשי בה, אך למרות זאת המאפיינים שלו אינם מתאימים לעורק תחבורה עירוני.
על פי ההגדרה, עורק עירוני הוא כביש דו-מסלולי (בדרך כלל ) מוגבל בגישות, דהיינו ללא חניה לאורכו וללא נגישות לשימושים הגובלים.
המרחק בין הצמתים שלאורכו הינו  250-350 מ' והוא משרת תנועה עוברת.
שד' תל-חי משרת שימושים רבים לאורכו, המרחק בין הצמתים קטן יותר. יש לאורכו קטעים רבים עם חניה והתנועה העיקרית בו אינה תנועה עוברת, אלא תנועה מקומית של תושבי העיר.
לפיכך, ניתן לקבוע כי בקריית שמונה אין כביש המתאים להגדרה של עורק. ניתן להתאים לשד' תל חי הגדרה של רחוב מאסף ראשי.
גם רחוב הירדן ורח' הנרייטה סאלד ברובע המזרחי של העיר הם רחובות מאספים ברמה נמוכה יותר משד' תל-חי.
בחלק הצפון מזרחי של העיר ניתן לקבוע את רח' הנשיא ואת רח' שפרינצק כרחובות מאספים לאזור בו הם נמצאים.
ברובע המערבי של העיר ניתן לקבוע כי ציר הרחובות המתחיל בצפון –   הגלעד, יהודה הלוי, הרצל ויצחק שדה הינו ציר של רחובות מאספים להם מצטרפים הרחובות סלינגר, טשרניחובסקי, סיני וציר הרחובות: ששת הימים, אילת והרב קוק.
רחובות מאספים משניים יותר במזרח העיר - ניתן לקבוע את הרחובות: טרומפלדור וקטע מרח' אורי אילן.
במערב העיר את רח' כצנלסון ורח' עולי הגרדום.
יתר הרחובות בעיר עונים על ההגדרה של רחוב מקומי והם משרתים שכונות מגורים, או אזורים מסחריים מוגבלים.

האתר הוקם ע"י החברה לאוטומציה. כל הזכויות שמורות © 2013. עיריית קרית שמונה