דף הבית כתוב לנו rss
אודותנוהעירייהחינוך ונוערקהילה ותעסוקהשירות לתושבתרבות ותיירותרשות החנייהמרכז צעירים, תעסוקה וקהילה
כתוב לנו
שירותים בקליק
חוק חופש המידע
טלפונים וקבלת קהל
תשלומים
שירותים מקוונים
תיק תושב
פניות ותלונות הציבור
טפסים
מכרזים
דרושים
רישום למוסדות חינוך
Skip Navigation Linksדף הבית»העירייה»מבקר
רישום לחינוך
דוחות לתושב
בחירות 2013
הטור השבועי של אלי עובד
שכונת יובלים
מוקד 106
שירותי חירום
תשלומים
ישיבות מועצת העיר
מזג האויר
אלבום תמונת
הבריכה האולימפית
youtube  facebook
<>
אבגדהוש
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

מבקר העירייה ונציב תלונות ציבור 

לשכת מבקר העירייה  - AUDITOR OFFICE
מבקר העירייה ונציב תלונות ציבור-

מבקר העירייה - מר אורן ירמיהו לוי

מנהלת לשכת מבקר העירייה - הגב' מירב מלכה

דוחות מבקר העירייה

קבלת קהל

על פי תאום מוקדם מתקיימת קבלת קהל בלשכת המבקר.

דרכי התקשרות

כתובת:    עיריית ק. שמונה הרצל 37   ת"ד 1001 מרכז הכיכרות  ק"ש 
טלפון : לשכת מבקר העירייה -   6908494  פקס:   6908469 -04           
דואר אלקטרוני:    mevakerk8@k-8.co.il

סמכות הביקורת
הביקורת ברשות מקומית פועלת מכוח הדין ומהווה נדבך חשוב במערכת השלטון המקומי.

תפקידו של המבקר
תפקיד המבקר הוגדר על פי פקודות העיריות בו נקבע כי המבקר יבדוק את פעולות ופעילות העירייה, האם נעשו על פי חוק ותוך שמירה על טוהר המידות ועל עקרונות היעילות והחיסכון.
במסגרת זו רשאי המבקר לבדוק את פעולותיהם של ראש העירייה, חברי המועצה ועובדי העירייה.
המבקר רשאי לבקר את המועצה הדתית שבתחום העירייה וכל תאגיד, מפעל או מוסד, קרן או גוף אשר העירייה משתתפת בתקציבו השנתי, במינימום עשירית מהתקציב לגבי אותה שנת תקציב או משתתפת במינוי הנהלתם.
הגדרה זו מרחיבה את תפקידיו של מבקר העירייה גם לגבי עמותות רבות המקבלות הקצבה מהעירייה.

מה בודק המבקר?

  • המבקר בודק האם פעולות העירייה נעשו כדין, בידי המוסמך לעשותם תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות יעילות וחסכון.
  • בודק את פעולות עובדי העירייה.
  • בודק האם סדרי הבוחן והוראות הנוהל הנהוגים בעירייה מבטיחים קיום הוראות כל דין, טוהר מידות ועקרונות היעילות והחיסכון.
  • מבקר את הנהלת חשבונות העירייה דרך החזקת כספי העירייה ושמירת הרכוש.

עצמאות המבקר

  • יכולת תפקוד הביקורת של המבקר מותנה בעצמאות ובאי תלותו. לשם כך קבע המחוקק הוראות ששומרות על רמתו האישית ועל עצמאות המבקר.
  • המבקר יקבע את תוכנית עבודתו השנתית ועל פי שיקול דעתו ואת הדרכים לביצועם.
  • החוק מאפשר לועדת ביקורת לבקש בדיקת שני נושאים בשנה.
  • חובה למסור למבקר כל מסמך שדרוש לצרכי עבודתו ועל פי שיקול דעתו.
  • חובה למסור הסבר למבקר בהקשר לפעילות או להעביר לרשותו כל מסמך שהוא מבקש לקבל.
  • למבקר תהיה גישה ישירה לצורך ביצוע תפקידו לכל מאגר מידע.
  • קיימת חובה להזמין את המבקר לכל ישיבה של מועצת העירייה או לכל ועדה מוועדותיה.

דו"ח מבקר העירייה

מאז מינו מבקר העירייה בקריית שמונה בשנת 1993 מפרסם מבקר העירייה מידי שנה דו"ח שנתי, המתפרסם כחוק מידי חודש אפריל.
דו"ח זה מכיל ממצאים של מבקר העירייה המגובים בהמלצות שהמבקר העלה וסיכם בעבודתו.
על פי החוק, ממצאי הביקורת, מסקנותיו והמלצותיו של מבקר העירייה מקבלות תוקף לאחר אימוצם ואישורם על ידי הוועדה לענייני ביקורת של מועצת העירייה, ולאחר מכן של מליאת מועצת העירייה על פי המלצות וועדת הביקורת.

ממצאי הביקורת מתפרסמים בעתונות

ומשרד מבקר העירייה, רשאי כל אזרח לגשת ללשכת המבקר או לארכיון העירייה ולעיין בדוחות הביקורת החל משנת 1993.

 

יש לכתוב את התלונות ולשלוח בדואר, בדואר אלקטרוני או דרך הפקס.
ניתן גם להתלונן דרך הטלפון ולהיפגש לשיחה אישית בלשכת הנציב, זאת לאחר תאום מראש.
קבלת קהל מתקיימת במשרד נציב תלונות התושבים על פי תיאום מוקדם.

 

  נציב תלונות הציבור OMBUDSMAN OFFICE

 

דרכי התקשרות

כתובת:    עיריית ק. שמונה הרצל 37   ת"ד 1001 מרכז הכיכרות ק"ש
טלפון : נציב תלונות הציבור -  6908494 - 04 
             מזכירת נציב תלונות הציבור  -   04-6908494  
פקס:   6908469 -04
            

קבלת קהל: ימי ב' מהשעה 16:00 עד 19:00, בתיאום מראש.

 

הסמכויות והתפקידים בהם מחזיק נציב תלונות הציבור:

מבקר עיריית קריית שמונה, מר אורן ירמיהו לוי , מכהן בנוסף לתפקידו גם כנציב תלונות הציבור.

בשנת 2008 נתקבל בכנסת חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח-2008 , המסדיר את נושא תפקיד הממונה על תלונות הציבור ברשויות המקומיות, על פי דין.
נציב תלונות הציבור אינו מהווה כתובת ראשונה לפניית התושב.

במקרה של תלונה הנוגעת לעבודת העירייה על התושב לפנות תחילה למוקד העירוני ו/או ליחידת העירייה הרלבנטית.

במידה שהיחידה העירונית טיפלה בתלונה באופן שאינו משביע את רצון התושב, ועדיין התושב סבור שיש ממש בתלונתו, הרי שהוא מוזמן להפנות את תלונתו לנציב תלונות הציבור.

נציב תלונות הציבור מופקד בתוקף תפקידו על עריכת בירור וטיפול בתלונות התושבים שעניינם נוגע לאחד ו/או יותר מהבאים:

• עיריית קריית שמונה על כל יחידותיה, אגפיה ומוסדותיה
• תאגידים וחברות שבבעלותה ו/או בהנהלתה של עיריית קריית שמונה
• עובד, נושא משרה או ממלא תפקיד בעיריית קריית שמונה.

נציב תלונות הציבור אינו מהווה תחליף לגופי פישור אחרים, כדוגמת בית המשפט, אלא הוא גוף נוסף המקיים שירות עבור ולמען האזרח.

כל תלונה המגיעה לנציב תלונות הציבור נבדקת ובמידת הצורך אף נערך בירור. מדיניות נציב תלונות הציבור הינה טיפול מהיר ויעיל בתלונות ומתן מענה בזמן הולם, תוך הישענות על עקרונות הצדק והשוויון.

האתר הוקם ע"י החברה לאוטומציה. כל הזכויות שמורות © 2013. עיריית קרית שמונה