מנהלת השפ"ח:  מיכאל יעקבי

מזכירת השפ"ח: לאה עמשי

כתובת:  רחוב  רמב"ם 14

דואר אלקטרוני:   mishefi1@gmail.com

טלפקס: 04-6949587, 04-6997987 

פסיכולוגים: גיזל אנטלר,שיבולת מנצור, רואי גור, היבא איברהים, אמיר סלאמה, מיכה גולן, לילך ברגר -גליק

חזון, ומטרות של שרות פסיכולוגי חינוכי - יעוצי - משרד החינוך:

  • שפ"י הציב לעצמו כחזון, את קידום ההתפתחות הרגשית, קוגניטיבית וחברתית של אוכלוסיית התלמידים במערכת החינוך, תוך הובלת בניית סביבה המאפשרת רווחה נפשית לנמצאים בה.
  • שפ"י עוסק בארבעה היבטים המשפיעים על התפתחות מערכת החינוך והפרט המתפקד בה:
    • היבט אישי. ראיית התלמיד כפרט - (תוך אישי, בין אישי, רגשי וקוגניטיבי).
    • היבט מערכתי של המסגרת החינוכית.
    • היבט פדגוגי - דידקטי (תהליכי הוראה ולמידה).
    • היבט משפחתי וקהילתי.
  • המטרות:
    • ייזום והובל ת תהליכים לקידום צמיחה רגשית של כלל התלמידים בהתחשב בשונות ובצרכים מיוחדים, במטרה להבטיח התפתחות אישית וחברתית תקינה.
    • העמדת ידע מקצועי לרשות מערכת החינוך, על מנת להבטיח אפקטיביות לתוכניות ופעולות בתחום, בתוך מסגרת החינוך.
    • העמדת מדדי הערכה, לרשות מערכת החינוך,  על מנת לבדוק הערכות - מצב בתחומי שפ"י, במערכת החינוך.
    • שילוב וקידום בהחלטות מדיניות משרדים ורשויות, כדי לגרום להכללת שיקולי בריאות ורווחה נפשית, של תלמידים בשיקוליהם.

 

פעילות השפ"ח:

  • השרות הפסיכולוגי נותן שרות לכל מסגרות החינוך העירוניות מגני טרום חובה ועד התיכון.
  • השפ"ח משתתף בפורומים העירוניים הדנים ומיישמים בנושאי החינוך בעיר.
  • בשעת חירום מורחב השרות ניתן לכלל הקהילה.
  • השפ"ח הינו תחנה מוכרת לצורך התמחות בפסיכולוגיה - חינוכית.
  • לקוחותינו הינם: מסגרות החינוך על צוותיהם, ילדיהם והורים.
  • אנו מקיימים קשרי עבודה של שת"פ עם שירותים מקבילים: 
    מתי"א, מרפאת ילד-ונוער, התפתחות הילד, מרכז חוסן, אגף הרווחה.

 

השרות הניתן בפועל:

  • יעוץ, ליווי והדרכה פסיכולוגיים לצוותי החינוך (מורים, גננות, ומנהלים).
  • אבחון והערכה פסיכולוגיים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
  • שותפות בועדות שילוב, השמה והחלטה בשיבוץ ילדים בעלי צרכים מיוחדים, וילדים בסיכון.
  • טיפול קצר מועד לילדים.
  • הדרכה קצרת מועד להורים.
  • הכנה והכשרת צוותים להתמודדות עם מצבי חרום.
  • התערבות פסיכו-חינוכית בשעת חרום.
  • הרצאות וסדנאות לצוותים חינוכיים והורים, בנושאי התפתחות פסיכולוגית ומעברים.
  • טיפול פרטני לילדים/מתבגרים, כולל נפגעי תקיפה מינית
  • השתתפות פעילה בפורומים ובוועדות הגינוי עירוניות כגון: גיל הרך, ועדה לתכנון טיפול בנפגעי תקיפה מינית ועוד.

 

כיצד פונים:

ניתן לפנות דרך מסגרות החינוך, אך ניתן גם לפנות ישירות דרך מזכירות השפ"ח.