הלקוח רכש מזגן. לאחר ההתקנה ניסה המתקין, (מטעם הסניף) להפעילו  ולא הצליח   והבין שהבעיה במדחס . למחרת מגיע  המתקין עם מדחס חדש לאחר ההתקנה המדחס ניסה להפעיל את המזגן   ושוב בעיה הפעם במאייד .  פנה  הלקוח  לחברה וביקש. להחליף את המזגן נאמר. לו: ".רק טכנאי .מטעם החברה יכול לקבוע החלפה"  כעבור יומיים מגיע הטכנאי  (מטעם החברה). ולאחר בדיקה מקיפה קבע. "ש...הכרטיס. אינו תקין ומצדיק החלפה וכן בדיקה  נוספת של כל המערכות"   באשר לדרישתו  של הלקוח להחליף את המזגן בחדש. ".המדיניות היא לתקן או להחליף חלקים". וכאשר הלקוח  הבהיר לטכנאי: "אני לא מעוניין בהחלפת חלקים" ענה הטכנאי: "שבמקרה זה אתה עומד מול הסניף  .ששם קנית ולא מול החברה שאני מייצג" פנה אלינו "מהסניף נמסר לי ,שהם ישלחו טכנאי נוסף על מנת .לנסות לתקן את המזגן או לקבוע החלפה. אמרתי שאיני מעוניין בתיקון !  אני רוצה מזגן חדש או לחליפין את כספי  נציג הסניף אמר לי : ש "זה לא עובד ככה" והזהיר אותי שאם אבטל את הוראת התשלום בבנק, אעבור על החוק והם יתבעו אותי.  על הפרת הסכם .לאחר מספר שיחות,. נציג הסניף מסר לי שהגיע להסדר עם החברה על החלפת המזגן בימים הקרובים,. בהגיע מועד ההתקנה החדש , (לאחר ביטול של תכניות חופשה שהיו לי) הודיעו לי ש"ההחלפה שלא תתבצע במועד שנקבע .ושההתקנה תבוצע  רק בעוד שבוע. . הודעתי להם שאני מעוניין לבטל את העסקה ! השיבו  שאין הם רשאים לכך ."זאת החלטה שרק הסניף הראשי רשאי לעשות זאת." בינתיים, אימי, אישה מבוגרת, אשר לא בקו הבריאות, עוברת לצערי את גל החום הכבד הזה ,ללא מזגן כשכל המטרה הייתה להתקין לה מזגן בבית, לפני החום מהכבד, שנמשך כבר שבועיים , ביקש את התערבותנו.    

שוחחנו טלפונית עם מנהל הסניף והתרענו שבידנו תלונה נגדם

קודם שהחלנו לפעול,  משמע  פנייה בכתב  לקבל את תגובת מרכז הסניף במקום מגוריו בכתב. קבלנו  מהמתלונן  מכתב קצר:  "בהמשך למכתבי ושיחתנו, חזר אליי נציג החברה במקום מגוריו ומסר  שהתקבלה החלטה להחליף את המזגן" ביקש שנמתין  לאחר זמן פנינו אליו והסתבר שהבעיה נפתרה לשביעות רצונו

אי הבנה.

הגב' ביצעה עסקה 

. כעבור -3-ימים ביקשה . לבטל את העסקה. שילמה בכרטיס אשראי .

משסירבו, פנתה אלינו.  "התקשרתי לבעל העסק כדי לברר מדוע ניגבו ממני מכרטיס האשראי על פי החוק קימת לי הזכות לבטל את העסקה תוך 14 יום". הסברנו למתלוננת  שהיא טועה . זכותה  אמנם לבטל עסקה אך . התשלום לחברה מתבצע מיד עם הקנייה.

 הנוהל לביטול עסקה בכרטיס אשראי, שונה  מביטול עסקה כאשר התשלום במזומן. 

כאשר התשלום במזומן ולא נעשה במכשיר כל שימוש  חייב המוכר להחזיר את התשלום  וזכותו לגבות-5% מערך הפריט (עד לסכום מרבי של 100  ₪)

כשהתשלום מתבצע בכרטיס אשראי, הספק אמור לבטל את החיוב בחברה של כרטיס האשראי . אם התשלום בכרטיס האשראי כבר זוכה בחברת האשראי , הסכום יושב  במזומן או בהמחאה או שהעסק  יודיע לחברת כרטיסי האשראי .שהעסקה מבוטלת והחברה תזכה את הכרטיס מידית . במקרים שבהם העסקה שבוטלה נעשתה בכרטיס אשראי ונגבו מהעוסק דמי סליקה, העוסק רשאי  הוא לחייב את הצרכן גם בתשלום זה (בנוסף לדמי הביטול), אם הוכיח לצרכן כי דמי הסליקה אכן נגבו ממנו. במקרה שמתקיימים התנאים לביטול העסקה והעוסק מסרב לבטלה רכן  המעוניין בביטול, רשאי להגיש תביעה לפיצוי של עד. 10,000 ש"ח בנוסף לסכום שמגיע לו

 שימרו על הכרטיס

ידידנו שילם באוטובוס עבור  נסיעה יומית, המאפשר לו לנוע באמצעות אוטובוס של החברה  ברחבי העיר כל היום ללא תשלום נוסף, באחד האוטובוסים, המכשיר לא קלט  את התשלום  בכרטיס  ה-"רב-קו" והנהג דרש תשלום "אבל שילמתי יומית" טען הנוסע "יש לך כרטיס המציין זאת" שאל הנהג, הנוסע מציג את כרטיס הנסיעה בפני הנהג " אני לא מבין זאת"  טען הנהג "המכשיר קלט עד עתה כל מי ששילם עבור נסיעה יומית" ואיפשר רנוסע ליסוע ללא תוספת תשלום .אגב : לדבריו  של ידידנו, בנסיעות שלאחר מכן "כל המכשירים קלטו את התשלום". בקיצור שמרו על הכרטיסים גם למקרה ביקורת לשמור על הכרטיס

חתימה על מסמך

פנה אלינו תושב האזור בתלונה כנגד אגף ההנדסה בישוב בו גר, לדבריו לאחר הפרידה מאשתו סוכם ביניהם שהוא מקבל את  הדירה הגיע למח' ההנדסה בישוב בו גר  וביקש להעביר את הדירה על שמו.  (כפי שסוכם עם גרושתו) נדרש  להמציא מסמכים וכן נדרש לשלם, שילם את שנדרש וביקש חתימה ממהנדס הרשות שאין לרשות התנגדות להעביר את הדירה אליו,  וכדי שיוכל להעביר את הדירה על שמו בטאבו. הוא התייצב פעמים מספר במשרד . אך משום מה לא הצליח למצוא את הגורם המתאים האמור לחתום על המסמך בכל פעם נתקל בנימוק אחר,

 בצר לו פנה אלינו, בקשנו לבדוק במחלקת ההנדסה של אותה רשות מה קורה, ומדוע מעכבים את הלקוח. הובטח לנו שבמפגש הבא הבעיה תיפטר   ואמנם  למחרת מגיע אלינו  המתלונן ובשורה בפיו .הגורם המתאים  חתם לו על המסמך.

מצער הדבר שתושב, האמור לקבל. שירות לו הוא זכאי בדין  מעובד רשות, החייב לתת את השרות, מרגיש כל כך לא מרוצה מגורמים החייבים לתת את השירות.