דייר היכה את שכנו בנוכחות ילדיהם,  

האירוע האלים התרחש לאחר שהאב חשד כי השכן מכה את ילדיו. הוא התעמת עמו בנוכחות ילדיהם וללא שבירר אתו את העובדות, נגח בפניו וגרם לשבירת אפו.

הנתקף הגיש תביעה  משפטית 

בתביעה הפלילית שנדונה בבית המשפט, הודה הנאשם במעשה, ייחס זאת לאבדן היגיון רגעי ואף הביע חרטה על מעשהו. ונגזרו עליו 140 שעות שירות לתועלת הציבור, שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שנה ופיצוי בסך 3,000 ₪ לקורבן העבירה. הנתבע  ערער על פסק הדין אך ביהמ"ש המחוזי הותיר את פסק הדין על כנו.

השכן הנפגע, חש כי הפיצוי שנפסק בדין הפלילי אינו הולם את הנזק שנגרם לו, ופנה לתביעה אזרחית לפיצוי נוסף, ובחר לעשות זאת בתביעה קטנה. (בתי המשפט הפליליים אינם נוטים לפסוק פיצוי כספי לקורבן העבירה וגם אם יעשו זאת, במרבית המקרים לא ישקף פיצוי זה את הנזק האמיתי שנגרם לקורבן. קורבנות עבירה רבים אינם מודעים להליכים אזרחיים אשר ניתן לנקוט כנגד מבצעי העבירה.                                                                            

 בפני קורבן למעשה פלילי, ישנה אפשרות  להגיש תביעה אזרחית, תוך שימוש בפסק הדין הפלילי. באפשרות  התובע לתבוע פיצויים נוספים על אלה שנפסקו לזכותו בהליך הפלילי. את התביעה האזרחית בחר התובע להגיש בבימ"ש לתביעות קטנות.)

בפסק הדין  של בית המשפט לתביעות קטנות קבע השופט כי המסר אמור להיות ברור כשמש: לכל מעשה אלימות חייבות להיות השלכות, בין אם מדובר בפן הפלילי ובין אם בפן האזרחי. לפיכך נקבע כי הנתבע ישלם לתובע פיצויים בסך של 20,000 ₪ בתוספת הוצאות משפט בסך 1,500 ₪.

 

 חוק הספאם

במסגרת מאמצי השיווק שלה, נוהגת יזמית הנדל"ן לשגר מסרונים שיווקיים בנוגע לעסקאות נדל"ן מטעמה. הנמען טען כי מעולם לא פנה אל היזמית וכי בוודאי שלא נתן לה את הסכמתו לקבלת מסרונים.  לדבריו  המסרונים  הגיעו אליו במשך כשנה, חרף פניותיו החוזרות ונשנות אליה, בבקשה להסיר את פרטיו מרשימת התפוצה שלה. החליט לתבוע את היזמית , הוא קיבל בתקופה זו מספר רב של מסרונים, אולם הוא מחק אותם מהטלפון הנייד שלו ולכן נאלץ להגיש את תביעתו בהתבסס על 4 מסרונים בלבד שאותם לא מחק.בתביעתו הסתמך על סעיף, שלפיו ניתן לפסוק פיצויים שאינם תלויים בנזק, בסכום של עד 1,000 ₪ לכל דבר פרסומת שקיבל הנמען ללא הסכמתו. לפיכך העמיד התובע את תביעתו על סך של 4,000 ₪.

להגנתה טענה  היזמית  כי היא מכחישה לחלוטין את טענות התובע, שכן הוא לא הוכיח שאכן קיבל בפועל את המסרונים. בנוסף טענה כי היא פונה רק לאנשים אשר מעבירים אליה את פרטיהם. אולם, משלא עלה בידיה להציג בפני בית המשפט ראייה לכך שהתובע אכן פנה אליה והעביר לה את פרטיו, דחתה השופטת טענה זו.                                                    

היזמית טענה כי השתמשה בשרות בזק להפצת ההודעות הפרסומיות שלה וכי בפרק הזמן הרלוונטי לתביעה התגלתה תקלה במערכת שגרמה לכך שהודעות הבקשה ל"הסר" שהגיעו לבזק, לא הועברו הלאה למשרדי הנתבעת ולפיכך לא הייתה מודעת לבקשותיו החוזרות ונשנות של הנתבע להסרה מרשימת התפוצה.

ביהמ"ש קבע מפורשות כי גם אם אכן קרתה התקלה הנטענת, הרי שהיא נמצאת במישור היחסים שבין בזק לנתבעת ולפיכך זכויותיו של התובע אינן אמורות להיפגע בעקבותיה.בפסק הדין קבעה השופטת כי מהעדויות שהובאו בפניה עולה כי טענת היזמית, לפיה היא פונה רק לאנשים המעבירים לה את פרטיהם, נטענה ללא ביסוס. כמו כן הוכח כי התובע קיבל 4 מסרונים שיווקיים מהנתבעת שלא לפי בקשתו, וכי דרישותיו מהנתבעת לחדול מכך לא נענו. בבואה לקבוע את גובה הפיצוי קבעה השופטת כי מצד אחד יש לקחת בחשבון כי לא הוכח שהנתבעת הורשעה בשל אותו מעשה בעבר, וכמו כן את מספר המסרונים הקטן יחסית, ומן הצד האחר את אינטרס הציבור באכיפת החוק וההרתעה מפני הפרתו וכמו כן עידוד נפגעי עבירה זו למימוש זכויותיהם. לפיכך, ראתה לנכון לפסוק לתובע פיצוי ללא הוכחת נזק בסך 500 ש"ח עבור כל מסרון ובסה"כ 2,000 ש"ח. בנוסף נפסקו לזכות התובע הוצאות משפט בסך 500 ש"ח.

 

ביטול עסקה

תושב המקום רכש בסניף של חברה גדולה  מערכת לישיבה (שולחן ו-6 כסאות) מפורקת אותה ניתן להרכיב עצמאית. כעבור 3 ימי עסקים הגיע המשלוח בהתקנת  2 כסאות  נתקל בבעיה. ”ההברגה הייתה קשה  באחד הכיסאות, בבורג הרביעי , נשבר הבורג בתוך הכיסא" פרק את הכיסא חזר לסניף החברה  וביקש לתקן  אות הכיסא ונאמר לו שלכיסא נגרם נזק בלתי הפיך ולא נין לתקן. הוצע לו לשלם 54 ₪ ויקבל כיסא חדש וסרב לקח חזרה את הכיסא שנפגם  את השני שלא הרכיב השאיר  מפורק וחזר מאוכזב מהשירות של החברה "מאוד לא ציפיתי והופתעתי מאוד מדרך הטיפול בשירות זה" מכתבו נשלח לתגובת החברה תגובה לא קבלנו

 

עיכוב בקבלת הסחורה

הלקוחה הזמינה ריהוט בבית עסק בעיר שילמה והמתינה עד להגעת הריהוט מחוץ לארץ לאחר המתנה של כחודשיים  פנתה אלינו "אני לא רוצה ולא יכולה עוד להמתין אני מבקשת ממך לעזור לי לקבל  חזרה את ששילמתי "

פנינו לבית העסק  בעל העסק הסביר שהריהוט הוזמן מתורכיה. בתקופה בה בוצע ניסיון ההפיכה. וזאת הסיבה לעיכוב בשלוח.

שוחחנו עם המתלוננת הבהרנו לה אל המצב. כעבור זמן התקשרנו אליה  והריהוט הגיע לשביעות רצונה.