מתי"א קריית שמונה
מרכז תמיכה יישובי אזורי
שם | תפקיד | טלפון | נייד | מייל |
---|---|---|---|---|
אילנה ויינמן | מנהלת מתי"א | 04-6902653 | [email protected] | |
ורד עמר | מזכירת מתי"א | 04-6902653 | [email protected] |
- ימי ושעות פעילות: א' עד ה' מהשעה 08:00 עד 17:00
המתי"א היא מסגרת חינוכית מקצועית וארגונית שאחראית לריכוז התמיכה בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, הלומדים במוסדות החינוך הרשמיים ובמוסדות המוכרים שאינם רשמיים.
מתי"א קריית שמונה כוללת 6 רשויות
1. קריית שמונה
2. גליל עליון
3. מבואות חרמון
4. יסוד המעלה
5. מטולה
6. חצור הגלילית.
המתי"א פועלת בניהול משה"ח ותחת פיקוחו מבחינת כוח אדם , תקציבים ותוכניות עבודה.
מטרות מתי"א קריית שמונה לשנת הלימודים תשס"ט
- תוכניות פדגוגיות -
הטמעת תוכניות פדגוגיות בכל שכבות הגיל, לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות החינוך המיוחד ובשילוב. תוכנית הלימודים בנויה על פי סטנדרטים בחינוך הלשוני ובתחומי הלמידה האחרים. - הישגים לימודיים-
שיפור הישגים לימודיים וצמצום פערים של תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך המיוחד. בניית מערך מדידה ובקרה לביצוע היעדים בתחום ההישגים הלימודיים בשפה ובחשבון. - קידום מצוינות חדשנות ויזמות –
מתי"א תעודד מצוינות חדשנות ויזמות בכל מסגרות החינוך המיוחד ובמערכות השילוב. - אקלים חינוכי מיטבי-
בניית אקלים מיטבי בכל מסגרות החינוך המיוחד ובשילוב הילד בעל הצרכים המיוחדים במערכת. התמודדות עם תלמידים המגלים קשיי התנהגות בליווי הצוות ולמידה. - חינוך ערכי –
מסגרות החינוך המיוחד מהוות בית חינוך בו שותפים גם ההורים בעשייה. - ילדים ונוער בסיכון –
מתן מענה וליווי ילדים עם צרכים מיוחדים הנמצאים בסיכון. חיזוק העבודה המערכתית ושיתוף פעולה עם גורמים בקהילה בתחום זה. - תרבות ארגונית ואיכות השירות –
חיזוק עבודת הצוות, ליווי ותמיכה בהורים לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ומתן מענה במסגרות לתלמידים אלו. - שיפור התיקשוב –
המתי"א תבסס את השימוש באינטרנט ותפעל להקמת אתר אינטרנט פעיל לשיפור הקשר וחיזוק המערכת במידע וחומרי לימוד. - הערכה בקרה ומשוב –
מיסוד תהליכי הערכה בקרה ומשוב בתהליכים חינוכיים, בדרכי עבודה ובהשגים.
תוכנית עבודה
|
פעילויות אופרטיביות למימוש היעדים |
לוז ביצוע |
---|---|---|
יעד מס' 1- תוכניות פדגוגיות הטמעת תוכניות פדגוגיות בכל שכבות הגיל לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות הח"מ ובשילוב. בניית תח"י, תל"א, תל"כ ותלג"ן עפ"י סטנדרטים בחינוך הלשוני ובתחומי הלמידה האחרים
|
הכרות עם כל המערכות והצוותים להצגת יעדים, נוהלי עבודה ותיאום התארגנות. |
חודשים ספטמבר- נובמבר. |
מפגשים מערכתיים עם רכזות מתי"א. |
אחת לחודש. |
|
מפגשי צוותי גנים טיפוליים + גננות שילוב. |
3 פעמים בשנה. |
|
מפגשי צוות מטפלים פארפואיים. |
מפגש 1 כללי, 3 מפגשים בשנה עפ"י תחומים. |
|
צוות סייעות צמודות. |
מפגש כללי ומפגשים עם הקבוצות. |
|
כל מורות השילוב. |
2 מפגשים כלליים ומפגשים עפ"י תחומים. |
|
כל מורות הח"מ. |
2 מפגשים כלליים ומפגשים עפ"י נושאים אחת לחודש. |
|
ליווי והנחייה למורים חדשים במערכת. |
|
|
מפגשי רכזות מתי"א לליווי ובקרה. |
|
|
יעד מס' 2- שיפור הישגים לימודיים וצמצום פערים של תלמידים עם צרכים בחינוך המיוחד. בניית מערך מדידה ובקרה לביצוע היעדים בתחום ההישגים הלימודיים בשפה ובחשבון.
|
השתלמות בנושא החינוך הלשוני לצוותי הגן + מעקב ובקרה ע"י רכזת גנים. |
6 מפגשים בשנה. |
השתלמות בנושא סטנדרטים בחינוך הלשוני למורות ח"מ + מעקב ובקרה ע"י רכזות מתי"א. |
4 מפגשים בשנה. |
|
ליווי והנחייה למורים חדשים. |
מפגשי חונכות – אחת לשבועיים. |
|
השתלמות מתי"א. |
14 שעות – 4 מפגשים. |
|
יעד מס' 3 – קידום מצוינות , חדשנות ויזמות. מתי"א תעודד מצוינות, חדשנות ויזמות בכל מסגרות החינוך המיוחד. |
כל בי"ס בחינוך המיוחד יציג יוזמה אחת חדשה המופעלת בביה"ס בתשס"ט תוך הגדרת הצורך, היעדים והאמצעים. |
חודשים דצמבר - ינואר |
יעד מספר 4 – אקלים חינוכי מיטבי-בניית אקלים מיטבי בכל מסגרות הח"מ ובשילוב הילד בעל צרכים מיוחדים במערכת. התמודדות עם תלמידים המגלים קשיי התנהגות בליווי הצוות ולמידה. |
שיתוף מערך הפסיכולוגים והיועצים בבניית דרכי התמודדות עם תלמידים בעלי קושי התנהגותי. ליווי התחום של בעיות התנהגות ע"י מומחה תחום. |
מפגשי תיאום לגבי כל ילד / מקרה. נושא זה נמצא עדיין בדיקה. |
יעד מס' 5 - חינוך ערכי- מסגרות הח"מ מהוות בית חינוך בו שותפים גם ההורים בעשייה |
מפגשים עם הורים בכל מסגרת, שיתוף ההורים בבניית תל"א ותח"י
קיום 2-3 פעילויות משותפות להורים וילדים. |
מפגש פתיחה בתחילת השנה קשר שוטף עם ההורים לדיווח. מסיבות חג וסיום שנה. |
יעד מס' 6- ילדים ונוער בסיכון- מתן מענה וליווי ילדים עם צרכים מיוחדים הנמצאים בסיכון. חיזוק העבודה המערכתית ושיתוף פעולה עם גורמים בקהילה בתחום זה. |
איתור ומעקב אחר ילדים ונוער במצב סיכון. שיתוף עובד סוציאלי וגורם מן הרשות בכל מקרה בו קיים מצב של ילד / נער בסיכון. |
מעקב המנהל אחר כל ילד- הגעה לביה"ס ובקרה. קיום מפגשים מערכתיים למידע ולמעקב. |
יעד מס' 7 - תרבות ארגונית ואיכות השירות. חיזוק עבודת הצוות, ליווי ותמיכה בהורים לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ומתן מענה לתלמידים במסגרות אלו. |
מתן מענה ישיר ותמיכה להורים ולתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. ליווי הורים במציאת מסגרת מתאימה לילדים. קיום פעילות חברתית לצוות המתי"א. |
קו פתוח במתי"א לכל הורה בפנייה לרכזת ולמנהלת מתי"א. ייעוץ והכוונה תוך בדיקה משותפת של המסגרת. 2-3 מפגשים חברתיים: מפגשים סביב נושא ויום חוויה לסיום שנה. |
יעד מס' 8- שיפור התקשוב. המתי"א תבסס את השימוש באינטרנט ותפעל להקמת אתר אינטרנט פעיל לשיפור הקשר וחיזוק המערכת במידע וחומרי למידה. |
הכשרת איש צוות בנושא הפעלת מערכת האינטרנט. שימוש במערכת האינטרנט להעברת הודעות, חומרי לימוד ולשיח מקצועי. בניית אתר למתי"א. |
ספטמבר-נובמבר. כל עובדי המתי"א מחוברים למייל. הנושא נמצא בבדיקת עלויות. |
יעד מס' 9 – הערכה בקרה ומשוב. מיסוד תהליכי הערכה, בקרה ומשוב בתהליכים חינוכיים בדרכי עבודה ובהישגים. |
קיום שיחות אישיות לרכזות מתי"א. כל רכזת תיפגש לשיחות משוב עם העובדים בתחום אחריותה. כל רכזת תדווח על פעילותה באופן שוטף לרכזת המתי"א. |
2 פעמים בשנה: ינואר ויוני. קשר שוטף + מעקב ושיחת סיכום. אחת לחודש. |
פריסת מסגרות החינוך המיוחד במתי"א קריית שמונה
גנים טיפוליים |
|
כיתות ח"מ: קריית שמונה |
סה"כ – 8 כיתות. |
כיתות ח"מ דנציגר |
סה"כ-8 כיתות. |
גליל עליון |
סה"כ – 3 כיתות. |
חט"ב בחינוך ההתיישבותי |
|
כיתות ח"מ ביה"ס הגומא |
סה"כ – 4 כיתות |
כיתות ח"מ ביה"ס נוף הרים |
*אפשרות לפתיחת כיתה צעירה – 7 תלמידים. |
חצור |
|
רננים |
סה"כ- 15 כיתות. |
שחפים |
סה"כ- 6 כיתות |
סיוע בגנים- חינוך רגיל |
מתי"א תומכת בילדים בעלי צרכים מיוחדים המשולבים במערכות הרגילות:
|
ילדים משולבים |
|